Over ons
Eenzaamheid hoort bij het leven en zal nooit helemaal opgelost kunnen worden. Toch willen we helpen de trend van eenzaamheid te keren. Wij geloven dat het belangrijk is om daarbij gebruik te maken van de kennis, inzichten en instrumenten die daarvoor beschikbaar zijn. Aanpakeenzaamheid.nl wil al die bronnen toegankelijk maken voor gemeenten, welzijnsorganisaties, maatschappelijke partners en ondernemers. Want deze partijen zetten zich lokaal, regionaal en landelijk steeds vaker en krachtiger in om eenzaamheid te voorkomen en tegen te gaan. Daarnaast is Aanpakeenzaamheid.nl beschikbaar voor advies, ondersteuning en communicatie bij de effectieve aanpak van eenzaamheid. Met maar één doel: eenzaamheid effectief en duurzaam helpen te voorkomen en tegen te gaan, bij zoveel mogelijk mensen.
Aanpakeenzaamheid.nl is een initiatief van Hugo van den Beld en Monkeys & Bananas.
Hugo van den Beld
Hugo van den Beld heeft zo’n dertig jaar professionele ervaring in het sociaal domein, en is sinds 2014 volop betrokken bij de aanpak van eenzaamheid. Hij heeft landelijke congressen georganiseerd, netwerken ondersteund en is auteur van de handreikingen ‘Lokale aanpak van eenzaamheid’, ‘Kom erbij met kunst en cultuur’ en ‘Een tegen eenzaamheid met ondernemers’. Hij is lid van de Haagse Community tegen Eenzaamheid en als adviseur voor het VWS-programma Eén tegen eenzaamheid ondersteunt hij momenteel negen gemeenten bij hun aanpak. Zijn kennis en ervaring bundelt hij nu op Aanpakeenzaamheid.nl. Naast inhoudelijke expertise heeft Hugo veel ervaring met projectmananagement, innovatie, communicatie en samenwerking tussen organisaties. Als lid van de Orde van Organisatiekundigen en -Adviseurs is Hugo gebonden aan een professionele gedragscode. Die staat voor deskundige, betrouwbare, zorgvuldige en professioneel onafhankelijke inzet.
Monkeys & Bananas
Monkeys & Bananas is een groep jonge marketeers die anders denken en sociaal doen. Naast de verschillende campagnes die ze hebben gevoerd in opdracht van bedrijven en gemeenten zijn zij ook initiatiefnemer van stichting Kletsmajoor. Vanuit deze stichting koppelen zij jongeren aan (eenzame) ouderen tijdens verschillende activiteiten die zij organiseren. Hierbij kun je denken aan ‘koekjes-bakken’ of een ‘SuperBingo-event’. Deze combinatie tussen het verzorgen van professionele marketingcommunicatie en de bereidwilligheid om ‘goed te doen’, zorgt ervoor dat zij verschillende communicatiecampagnes gericht op ‘eenzaamheid’ hebben mogen uitwerken. Een mooi voorbeeld hiervan is de campagne voor de gemeente Breda en ZorgvoorElkaar Breda. Hiervoor hebben zij zich dusdanig verdiept in dit onderwerp dat je hen inmiddels met recht expert mag noemen op dit vakgebied.
Altijd als eerste op de hoogte?
Contact
[contact-form-7 id="113" title="Contactformulier"]
Contactgegevens
Hugo van den Beld
06-81715500
Carolina van Nassaustraat 147 2595 SX Den Haag